In de periode tussen het tekenen van de koopakte bij de makelaar en de leveringsakte bij de notaris moet er van alles gebeuren. Om dit alles soepel te laten verlopen zijn wij je regisseur. Wij checken of alles goed gaat en sturen bij waar nodig. Ondertussen heb jij je vertrouwde vraagbaak.
Enkele aspecten uit het traject hebben wij hieronder toegelicht. In het algemeen geldt dat wij ontwikkelingen steeds afstemmen met alle betrokken partijen. Voor € 350,- incl. BTW blijven zo verkoper, notaris, hypotheekadviseur en jijzelf op één lijn tot aan de sleuteloverdracht.
Hypotheek
Als je een hypotheek nodig hebt voor je aankoop, dan is er in de koopakte een termijn opgenomen waarbinnen dit geregeld moet zijn. Wij bewaken die termijn en kunnen je adviseren als de voortgang staakt. Red je het niet op tijd, dan nemen wij contact op met de verkoopmakelaar om een verlenging te bespreken.
Inspectie
De inspectie is het moment waarop we nog een laatste keer in het huis gaan kijken vlak voordat we naar de notaris gaan. Wij leggen de meterstanden vast en controleren of het huis helemaal volgens afspraak wordt opgeleverd. Zijn wij het ergens niet mee eens, dan maken wij daar aanvullende afspraken over met de verkoper.
Transport
Voorafgaand aan het transport heeft de notaris de leveringsakte en de afrekening opgesteld. Wij zien erop toe dat deze documenten kloppen en de bedragen die doorberekend worden reëel zijn.
Éénmaal bij de notaris zit onze taak er doorgaans op. Maar wij zijn er graag bij als je de sleutels krijgt om je te feliciteren met je nieuwe woning!
Nazorg
Heb je na de oplevering nog vragen, dan kun je uiteraard altijd bij ons terecht.
Terug naar: